Jag har inte någon ätstörning

" Tänkte bara komma med ett fakta (kolla upp det om du inte tror mig): huruvida man har en ätstörning eller inte handlar inte om hur mycket man väger. Man kan väga 38 och vara ätstörd likaväl som man kan väga 85 och vara ätstörd. Allt handlar om hur man tänker och hur man beter sig kring mat och vikt. Jag är själv anorektiker. Kämpar just nu för att komma mig ur det, med hjälp av en ätstörningsenhet. Och tyvärr måste jag nog säga att enligt hur anorexi klassificeras så har du det. Och det där med att man inte kan väga XXkg och vara anorektiker... alla anorektiker som väger typ 40 kilo har ju också börjat på någon vikt. Det är inte vikten det handlar om. Snälla, ta kontakt med en ätstörningsenhet och be om hjälp innan det går för långt. De kan dessutom hjälpa dig att få träffa en dietist så du får veta hur du äter bäst för din kropp och hur regelbundenhet faktiskt påverkar viktnedgång bättre än att knappt äta alls. Jag håller mina tummar för att du inte sjunker djupare ner, jag vet vilket helvete det är! "

Om nån av er läst kommentaren innan, eller ja nu har ni ju gjort de, så kan jag lova er att jag inte har en ätstörning jag lovar. Jag bara tröttnade på att vara större än alla mina kompisar, att aldrig kuna låna kläder av dom. Och om nån av dom testade mina byxor så skrattade dom för dom var så stora. Jag tycket inte att det var kul. Jag tröttnade. Har som sagt testat massa dieter och tränar 3 gånger i veckan. OCh det här är den första dieten som faktiskt funkat med mycket resultat och snabbt. Jag ska vara smal. Jag ska skratta när jag testar deras byxor för att dom är helt förstora. Fan alltså! Nu är det min tur att vara smal, det är det! Jag ska vara smal. Jag blir det, snart.

Kommentarer
Postat av: Wald

Jag hoppas du inte känner dig påhoppad av mig, för det är absolut inte så jag menar. Jag förstår att du inte känner att du har en ätstörning, och kanske du inte har helt trillat dit. Det jag mestadels menar är att så som du skriver här på bloggen - så precis gick mina tankar när jag var djupt nere i min anorexi. Och dte är det som gör mig orolig. Det är farligt att gå ner på det sättet som du gör, det påverkar din kropp starkt även i framtiden, på sätt som du inte kan se (som bentäthet, exempelvis). Jag förstår verkligen att du gärna vill gå ner i vikt. Jag har varit överviktig, en gång i tiden vägde jag över 80 kilo, och det är inte heller roligt - jag vet. Men det finns bättre sätt. Se bara till att du inte går längre än din målvikt. Att hela tiden fortsätta sträva neråt blir en ond spiral.

Jag vill bara väl - anorexia är ett rent helvete som jag inte önskar någon. Om du tycker den här kommentaren är irrelevant behöver du inte godkänna den. Jag hoppas du kommer till en punkt där du kan känna dig stolt över dig och din kropp :)

2009-01-11 @ 13:29:26
URL: http://lmetrobloggen.se/therealdeal
Postat av: skinnybitch

Nejdå inte påhoppad, ville bara förklara att jag inte har en ätstörning :)

2009-01-11 @ 14:25:17
URL: http://jagskablismal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0