bajs kropp!

Jag är glad över det här med måtten, men jag har lixom börjat gå upp i vikt, eller ja inte gå upp i vikt. För 2 dagar sen eller nått vägde jag ju 66,7kg och igår morse och imorse vägde jag 67,4 eller nått sånt. jag förstår inte varför. Jag äter inte mer än 800 kcal per dag, ofta mindre. Jag fattar inte. Jag var ju nära mitt första mål på 65 kg och nu är jag så långt ifrån. Vet inte vad jag ska göra. Tror jag får planera morgondagens schema. Vad tror ni om det här?

Frukost: 2 polar extrem smörgåsar med en bit skinka (130 kcal)
Lunch:  2 polar extrem smörgåsar med en bit skinka (130 kcal)
Fika: Vet inte än vad men max 200 kcal
Middag: 1 skål varma koppen kantarell aoppa (100 kcal)
Kvällssnacks: Kanske lite gurka? (max 40 kcal)
Totalt: max 600 kcal

Kan det hjälpa mig på traven? bläääää jag vill vara smal! Och ni som har kommenterat och frågat, nej jag är inte anorektiker, vilken anorektiker väger 67 kg?  Och ja om jag blir smal av att lägga mig hungrig så gör jag det. Tror jag ska köpa hungerdämpande så kan jag äta ännu mindre. :D Jag ska vara så jävla snygg till sommaren!

Kommentarer
Postat av: Steppix

Grejen med att bli smal handlar inte om att sluta äta. Det är inte en bra metod, varken lätt, bra eller hälsosam. Om du vill gå ned i vikt, börja träna de kroppsdelar som du är missnöjd med, (eller hela kroppen), jogga varje dag och ät nyttigare och hälsosammare mat. Det är en bättre metod. Du kommer få en mycket snyggare kropp ÄN om du bara äter mindre. Ät din mat sakta så hinner du känna om du är hungrig eller mätt och sedan kan du ta en tur runt kvarteret.



Om du sätter din kropp i "svältläge" som du gör när du inte äter så mycket, tar din kropp upp reservdelar och tar inte upp alla grejer som maten ger dig. När du sedan äter lite mer än vanligt, tar den inte upp det, och du går upp i vikt. Om du inte äter normalt kommer du att gå upp i vikt. Så om du vill ha det jobbigt och behöva kämpa längre, fortsätt, men det jag har sagt blir lättare.



Btw, en snygg kropp är inte bara en smal kropp. Det behövs muskler också. Inte stora 6-pack, men muskler, annars är det bara en platt skinnig mage.

WORK OUT BABE!

2009-01-07 @ 21:15:16
URL: http://Steppix.devote.se
Postat av: Lona

det är kolhydrater man inte ska äta.

håll dig borta från det så går du ner i vikt ;D

2009-01-08 @ 15:17:31
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Wald

Tänkte bara komma med ett fakta (kolla upp det om du inte tror mig): huruvida man har en ätstörning eller inte handlar inte om hur mycket man väger. Man kan väga 38 och vara ätstörd likaväl som man kan väga 85 och vara ätstörd. Allt handlar om hur man tänker och hur man beter sig kring mat och vikt.

Jag är själv anorektiker. Kämpar just nu för att komma mig ur det, med hjälp av en ätstörningsenhet. Och tyvärr måste jag nog säga att enligt hur anorexi klassificeras så har du det. Och det där med att man inte kan väga XXkg och vara anorektiker... alla anorektiker som väger typ 40 kilo har ju också börjat på någon vikt. Det är inte vikten det handlar om. Snälla, ta kontakt med en ätstörningsenhet och be om hjälp innan det går för långt. De kan dessutom hjälpa dig att få träffa en dietist så du får veta hur du äter bäst för din kropp och hur regelbundenhet faktiskt påverkar viktnedgång bättre än att knappt äta alls. Jag håller mina tummar för att du inte sjunker djupare ner, jag vet vilket helvete det är!

2009-01-10 @ 14:19:37
URL: http://metrobloggen.se/therealdeal

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0