fråga

Åt frukost för att jag var jätte hungrig och hade viktig lektion från halv 9 till halv 12, var tvungen att behålla fokusen på lektionen och inte tänka på mat. Åt däremot ingen lunch, bra val. Mina kompisar gick ut och åt jag följde med men köpte inget, smakade bara. Känn som en bra dag hittills. Men kl är ju bara 16.40 så det är låångt kvar på denna dagen. Och jag känner mig skit deppig, då ärmat min bästa vän, men jag ska göra mitt yttersta!

En säkerligen korkad fråga. Är det bättre att äta 1000 kcal med nyttig mat eller 1000 kcal med typ godis, eller är det ingen skillnad när man räknar kalorier?

Kommentarer
Postat av: Miss Piggie

1000 kcal är alltid 1000 kcal, men det är klart att det är bättre att äta de mängderna i paprika eller annat nyttigt jämfört med sötsaker, kroppen mår ju bättre av att äta "riktga saker" framför allt artificiellt i snacks.

2009-04-17 @ 18:27:00
URL: http://misspiggie.blogg.se/
Postat av: -

Det känns som att du och jag är väldigt lika. Adda mig om du har lust att snacka eller nåt, så får du min "riktiga" msn sen.



ev[email protected]

2009-04-24 @ 22:46:10
Postat av: Anonym

Alltså, kalorier som kalorier men det är nog bättre att äta 1000 kcal nyttigt då du får i dig vitaminer och sådant som inte finns i godis och så :)

2009-04-27 @ 18:13:38
URL: http://unpretty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0